Nu söker vi en kundansvarig!

Med över 20 års erfarenhet inom den alpina världen erbjuder r360 ett marknadsledande bokningssystem för skidanläggningar med 9 av de 10 största anläggningarna i Norden. Vi har ett komplett system och arbetar löpande med att tillgodose anläggningarnas digitala behov för att kunna förstärka affären såväl som gästens upplevelse. Vårt system, som går under namnet r360, används under hela gästens resa, allt från t.ex bokning av boende, skipass, skidskola, skidhyra online/via telefon till incheckning, ekonomihantering eller köp av tjänster på plats. Vi är ett bolag som vill växa tillsammans med våra kunder och värdesätter därför en nära relation till våra kunder för att bättre förstå och stötta dennes verksamhet.


Vi är ett härligt gäng om elva personer som sitter mitt i Halmstad, endast ett stenkast från Lilla Torg. Vi delar lokaler med konsultbolaget Effectsoft, som vi har ett tätt samarbete med och vi är ett 30 tal personer i lokalerna fördelat på några olika bolag. Arbetsmiljön är av stor vikt såväl som att vi ska ha kul och trivas tillsammans. Vi tror på teamet och det tillsammans med vår produkt är vår kärna och basen i vår verksamhet. Allt eftersom vår skidfamilj växer så behöver vi utöka vår personalstyrka och söker nu dig som brinner för service, relationer och som har ett intresse för tekniska lösningar!


Om tjänsten

I rollen som Kundansvarig på r360 har du ett övergripande ansvar över bolagets kunder. Du ansvarar därmed för relationen med överenskomna kunder vilket innebär att du kontinuerligt stämmer av med dessa för att fånga upp feedback och för att informera om r360s arbete och vision. Utöver det är du är en naturlig del i samtal med potentiellt nya kunder och den implementering som krävs vid uppstart av nya kunder.


Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:

Löpande föra dialog med bolagets kunder

Fånga upp feedback från kunderna och föreslå lämpliga utvecklingsprojekt vid bolagets interna sprintmöten

Offerera utvecklingsärenden till kund, följa upp och stämma av det som är offererat samt förankra beslut internt

Löpande förmedla bolagets arbete och planerade utvecklingsprojekt

Planera och genomföra kundevent med bolagets kunder

Hålla i demos för nya kunder och vara en del av införsäljningsprocessen

Vara ansvarig för implementationen av nya kunder och vara ett stöd i samband med uppstart

På efterfrågan planera in utbildningsinsatser för bolagets befintliga kunder

Vid behov hjälpa till med merförsäljning i form av tilläggsprodukter till befintliga kunder

Vid behov stötta bolagets operativa chef


Kvalifikationer

För att passa i rollen som kundansvarig letar vi efter dig som är strukturerad och som kan hantera en arbetsdag med många olika fokus och arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har lätt för att bygga relationer och är van vid att leda samtal. Med ett prestigelöst tänk, en ödmjuk approach såväl som en stark pondus kommer du att trivas bra i rollen som kundansvarig.


Vi ser det som meriterande om du är duktig på norska (i tal & skrift), är bekant med den svenska och norska fjällen samt har ett intresse för tekniska system.


Placering: Halmstad (resor görs efter behov och vid interna utbildnings/konferensdagar)

Omfattning: Heltid

Start: Enligt överenskommelse


Ansökan skickas till [email protected].