EFFECTSOFT RESORT SYSTEMS VÄLKOMNAR

DESTINATION JÄRVSÖ SOM NY KUND

Destination Järvsö investerar för framtiden och väljer Effectsoft Resort Systems som leverantör av sitt nya anläggningssystem r360.


r360 är ett komplett system för alpina anläggningar som även passar åretruntanläggningar som Järvsö. Med bokning och försäljning av logi, skidhyra, skidskola, skipass och gästhantering i ett och samma system, blev r360 det självklara och avgörande valet när man valde ny samarbetspartner.


Destination Järvsö driver turistverksamhet året om, samt två infopoints under sommartid på uppdrag av Ljusdals kommun. Bolagets bokningsförmedling och gästservice förmedlar logi, aktiviteter, evenemang och paket. Deras fortsatta utvecklingsmål sätter stort fokus på gästnöjdheten och då kommer anläggningssystemet r360 att spela en central roll.


Destination Järvsö AB ägs till 100 % av privata näringslivet. Bolagets bokningsförmedling och gästservice förmedlar logi, aktiviteter, evenemang och paket. Turistbyrån är auktoriserad enligt Visitas auktorisationskrav för touristcenter placerad i stationshuset i Järvsö och under perioden juni-augusti så finns även en informationsplats i centrala Färila och en i centrala Ljusdal. Bolagets bokningsförmedling och gästservice förmedlar logi, aktiviteter, evenemang och paket. Det finns ett fysiskt gästcenter att besöka, det beläget i stationshuset på Lill-Babs torg i centrala Järvsö.


På uppdrag av avtalstagare arbetar också bolaget med marknadsföring för varumärket Järvsö där aktörer tecknar årliga avtal med destinationsavgifter som sedan går till den gemensamma marknadsföringen av varumärket Järvsö. Som ett fjärde ben arbetar bolaget med destinationsutveckling. Den största delen av destinationsutvecklingen sker i samband med projektfinansierad verksamhet.


Destination Järvsö AB arbetar för att utveckla bygden genom att:


  • Stärka attraktionskraften för Järvsö som en destination genom en hållbar utveckling med fokus på besöksnäring.
  • Få fler övernattande gäster som återvänder och blir goda ambassadörer.
  • Stärka områdets attraktionskraft även för etableringar, investeringar och nyinflyttning.
  • Öka tillväxten och sysselsättningen i besöksnäringen och därigenom ökade skatteintäkter.
  • Bidraga till att boende och besökare har god kunskap om destinationen och dess utbud och blir därmed goda värdar.
  • Vårda varumärket Hälsingland.

”Bytet till r360 hjälper oss att säkerställa kvaliteten i kundbemötande online, samt att möta behovet att förbättra den interna administrationen, våra besökare får ett smidigare bokningsflöde, möjlighet att köpa fler produkter och tillgång till flera betalningssätt. Det kommer att påverka vår försäljning positivt och framförallt förbättra kundupplevelsen” säger Maja Frost Platschef Destination Järvsö